Reflektion flykting

Jag har under dom närmsta dagarna kollat på inslag och debatt program om Vellinges strid mot att ta emot flyktingbarn.

Här kommer min reflektion på det hela.

Vellingeborna vägrar ta emot flyktingbarn under en kortare period, vad jag tolkar som kanske max 4-5 veckor.
Byborna går ut i demonstration och klagar på att deras boenden kommer att sjunka i värde mm. Är det nu jag ska börja skratta eller gråta? Stackars Vällingbyborna, dom kommer förlora flera hundra tusen kronor på 4-5 veckor bara för en grupp flyktingbarn bor där tillfälligt. Jag förstår mig inte på dom. Men jag står bakom deras tycke om att sverige har en väldigt snedvriden flyktingpolitik som inom kort kommer spricka om inga åtgärder görs. Och det är pga den dåliga flyktingpolitiken som lyfter sverigedemokraterna till rekordhöjder.

I en debatt på Agenda ikväll så sas det att många kommuner i skåne inte tar sitt ansvar och att detta är ett nationellt problem. I HELVETE HELLER ATT DET ÄR ETT NATIONELLT PROBLEM. Det är ett INTERNATTIONELLT problem. Vi är medlemmar i EU och med det följer ett internationellt ansvar för att ta hand om utsatta människor TILLSAMMANS.
I sverige har det blivit helt naturligt att bara ta emot. Och säger man något annat så är man rasist.
Jag säger emot, men jag är inte rasist. Jag skulle vilja gå så långt som att säga att man är rasist om man är FÖR att ta emot fler. Det är ju att sätta dom i en ännu värre situation än vad dom redan är i.

Jag kommer här nedan att länka ett youtube klipp som handlar om finland och deras invandrarpolitik. I det reportage har dom en intervju med en kille från vietnam som bott i Sverige väldigt länge, men som nu mera bor i Finland. Och denna killen styrker det jag påstår om att sverige tar emot förmånga invandrare som vi sedan inte klarar av att ta hand om. Jag tycker dock inte att Finland har bra invandrarpolitik, men dom kan iaf ta hand om dom dom tar emot.
Kanske dags för sverige att börja ta ett ansvar för våra invandrare och förändra invandrarpolitiken? Vad vill jag säga med detta? Jo att det finns fler länder än sverige som måste ta emot flyktingar och hjälpa dom. Sverige bara tar emot å tar emot å tar emot å tar emot hela tiden. Finland då? där kan du räkna på fingrarna, så många dom tar emot per år. Är det inte dags för sverige att aggera lite och lägga över lite mer ansvar på våra grannländer? Och är det inte dags för sverige att börja ta hand om dom invandrare vi faktiskt har här i sverige och ge dom ett värdigt liv, istället för att bara fortsätta ta in fler å fler å fler å fler å göra invandrarnas liv i sverige bara sämre å sämre å sämre?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0