Telenor chatt!

Min faktura kom, och fick en överaskning. Jag har ett iphone abbonemang där fri surf ingår. Ändå står det på fakturan att jag betalar 59 kronor för fri mobilsurf. Jag tog upp en chatt-tjänst där jag samtalade med telenors kundtjänst. Här är konversationen. Lägg märke till att han inte ser felet och dessutom inte ber om ursäkt för att det blivit fel, när han upptäcker att det är fel.







11/18/2009 10:50:31PM














System: “Välkommen till Telenors prisbelönta Kundservice - bäst i test enligt tidningen Mobil - för andra året i rad! Du pratar med Andreas. Vad kan jag hjälpa dig med?”
11/18/2009 10:50:31PM Niclas Magnusson: "Ovrigt"
11/18/2009 10:50:55PM Niclas Magnusson: "vill du kolla min senaste faktura som ännu inte är betald?"
11/18/2009 10:51:39PM Niclas Magnusson: "Ser du något konstigt?"
11/18/2009 10:52:55PM Kundservice (Andreas): “Jag ser inte att det ska vara något felaktigt med din faktura.”
11/18/2009 10:53:23PM Niclas Magnusson: "ok. vad ingår i iphone abbonemanget 399?"
11/18/2009 10:54:36PM Kundservice (Andreas): “Du får använda hela beloppet 399 till trafik inom sverige, är det något med din faktura som du anser är felaktigt ?.”
11/18/2009 10:54:56PM Niclas Magnusson: "Och i iphone paketet med 399 så ingår fri surf"
11/18/2009 10:55:08PM Niclas Magnusson: "eller hur!"
11/18/2009 10:55:37PM Kundservice (Andreas): “Ja, det stämmer.”
11/18/2009 10:55:45PM Niclas Magnusson: "Kolla fakturan en gång till"
11/18/2009 10:56:00PM Niclas Magnusson: "ser du något som inte stämmer nu då?"
11/18/2009 10:57:40PM Kundservice (Andreas): “Vill du ha beloppet tillgodo på nästkommande faktura, eller önskar du en ny faktura ?.”
11/18/2009 10:58:01PM Niclas Magnusson: "jag kan ta det tillgodo på min nästa faktura!"
11/18/2009 10:59:28PM Niclas Magnusson: "Men intressant att du säger att du inte ser något fel på min faktura först. Kan ni era abonemangsformer på kundservice egentligen?"
11/18/2009 11:00:43PM Kundservice (Andreas): “Är det någonting annat som du undrar över för ditt abonnemang ?.”
11/18/2009 11:02:35PM Niclas Magnusson: "Eftersom min faktura varit väldigt lullig väldigt många ggr nu så vill jag att nästa faktura ska vara helt korrekt. Och är den inte det så önskar ju jag att ni kunde kompensera mig med betydligt mer än vad ni tidigare gjort. hade jag inte haft en bakgrund"
som telefonsupport på glocalnet så kan inte jag svara på om jag hade sätt detta fel. och då blåser ni ju faktiskt kunderna. Så nästa gång får det fan vara bra med lurendrejeri.
11/18/2009 11:04:12PM Kundservice (Andreas): “Skulle det dyka upp några fler frågetecken är du välkommen att höra av dig till oss igen. Jag önskar dig en trevlig kväll.”
11/18/2009 11:04:18PM Chatten avslutad

Med vänlig hälsning
Telenor Kundservice


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0